dissabte, 5 de gener del 2008

CAPSETES DE FRUITA

Per encetar el joc de les caixes:



He copiat del bloc de Darabuc: capsetes de fruita...



Pot ser una manera d´encetar el joc...????




CAPSETES DE FRUITA


Per a desar un pessic de raig de sol una capseta de pinyol.
Per a desar la polsada de safrà,una capseta d’aglà.
Per a desar una gota de plugim,una capseta de raïm.
Per a desar grans d’arròs de l’Albufera,una capseta de cirera.
Per a desar l’escar’bat i la formiga,una capseta de figa.
Per a desar un petard del correfoc una capseta d’albercoc.
Per a desar un sabonet i l’esponja,una capseta de taronja.
Per a desar els hams, el suro i la llinyauna capseta de pinya.
Per a desar un queixal de balenó,una capseta de meló.
I per a desar els somnis d’un elefant,una capseta…—No, que no hi cabran!—…una capsotagegant!
(Darabuc)
Per a desar una etèria ballarina una capseta de mandarina.
Per a desar el somriure dels alumnes una capseta de prunes.
(Sàlvia)
Per a desar una reina amb corona una capseta de poma.
Per a desar un petó volàtil una capseta de dàtil.
(Laura Gilabert)
Per a desar la sal marina una capseta d’oliva.
Per a desa rel suc de magrana una capseta de fada.
Per a desa rl’estel que es mou una capseta de nou.
Per a desar un trosset del teu rínxol una capseta de gínjol.
Per a desar el cargol i l’aranya una capseta de castanya.
Per a desar el record de la rosada una capseta de magrana.
Per a desarl a gana i la set una capsetade bolet.
Per a desar tocs d’harmonia una capsetade síndria.
Per a desar qualsevol secret una capsetade cacauet.
Per a desar un malefici a la vora una capsetade móra.
Pera a desar una malaltia de vers una capsetade gerd.
Per a desar una alegria flagrant una capseta de pebre blanc.
Per a desar una joia d’orfebre una capseta de pebre negre.
Per a desar poemes i “rimetes”una capseta de mongetes.
(Isabel Barriel)
Per a desar una petxina de riba,una capseta d’oliva.
Per a desar ,—amb cura!— la papallona,una capseta de llimona.
Per a desar el bes que m’han regalat una capsetad’alvocat.
(Darabuc)
Per a desar un culet de mona una capseta de poma.
Per a desarun aire ventoler una capseta de caquisser.
(Marga Pubell)
Per a desar un poeta una capseta de tomaqueta.
(Sílvia Cáceres)
Per a desar un mosquit babau una capseta de cacau.
I per a desar els bibliotecaris una capseta de bolets estrafalaris.
(Rosa)
Per a desarles bombolles d’una ona una capseta de tòfona.
Per a desar el ding-dong de la campana una capseta de magrana.
Per a desar una setmana festiva una capseta d’oliva.
(Mónica Ruiz Galera)



JA TENIU UN MUNT DE CAPSES PER...

FER COSES.

contes DE PEDRES

Un dia vaig obrir la meua capsa de pedres i jugant amb elles, va sorgir aquest petit conte, per als més petits d´u a tres anys.:

LA PEDRA
Il.lustracions i text: Dolors Todolí








TALLER AMB ELS MÉS MAJORS: 5 A 6 anys ( curs 2.005-2.006)
Inventar contes curts a partir de les pedres que han triat. Fer una il.lustració utilitzant les pedres.
" El conte de la pedra que volia ser papallona"
Una vegada una pedra volia volar. Va tindre que esperar que arribara la primavera i les papallones.
Una papallona la va ensenyar a fer ales. Així la pedra va poder volar. Molt baixet, perquè era de pedra.
Maria
"El conte de la pedra que es va convertir en reina"

Era una pedra d´un castell. Tots els dies volia ser reina. Un dia va trobar una corona i se la va posar al cap. I va ser reina de les pedres.
Celia

NOVETATS - BIBLIOTECA DE LA TARONJA


NOVETATS I ALTRES LLIBRES

DE LA BIBLIOTECA PERSONAL DE LA TARONJA



Us convide a llegir un llibre, que encara que no parle de literatura, té molt que veure amb ella, amb les paraules, amb els contes, amb la poesia... amb un altra manera d´estar a l´escola i fer estimar les paraules als infants i a estimar les seues.
Os invito a leer un libro, que aunque no hable de literatura tiene mucho que ver con ella, con las palabras, con los cuentos, con la poesia…con otra manera de estar en la escuela y hacer amar las palabras a los niños y niñas y a amar las suyas..
Explica Mª Carmen en una de les pàgines del seu llibre:
Dice Mª Carmen en una de las páginas del libro:
Me he preguntado muchas veces por qué será que me gusta tanto conocer las histórias de los otros. Entrar de oyente en sus vidas de aventura, o de cotidianidad. Bucear en sus amores, en sus odios, en sus calores y sus frios. Olfatear “sin compromiso ni peligro” los enredos de los demás, sus idas y venidas por lo real y lo imaginario. Asomarme al agujero de las palabras: cuentos, poemas, romances, teatros..., pero palabras fieles, que abren su secreto para mí. (Pag.113)
Un llibre amb gust de taronja:

" Mi escuela sabe a naranja"

Mª Carmen Diez- Ed. Graó



De passada us recomane dos llibres de poesia de la mateixa autora, encara que ja fa temps que s´han publicat...

"Caperucita roja y los 40 ladrones"

"Pitiflores"


Si voleu més informació de l´autora:http://www.escuelaairelibre.com/
----------------------------------------------------------------------------
Un llibre que ens fara recordar i...
"Gran recull de mentides il.lustrades"
Aitana Carrasco
" Recorde que no m´agradaven certes mentidesquan era xiqueta...i no m´agradaven perquè me les creia. Per això he creat aquest conte, com una eina pels infants i un toc d´atenció als adults" diu l´autora


--------------------------------------------------------------------------------------
Llibres per mirar i...

BON ANY


Dolors Todolí


Després d´uns dies de descans, torne a escriure.

En primer lloc: BON ANY CREATIU PER A TOTHOM

I PER ENCETAR AQUEST ANY AMB CREATIVITAT

US PROPOSE

Dolors Todolí

LES CAIXES.

GUARDEU TOTES LES CAIXES POSSIBLES
ON, FINS FA POC,
ESPERAVEN
SER ALLIBERATS

ELS VOSTRES REGALS I...

...A IMAGINAR I CREAR AMB ELLES




iL.LUSTRACIONS DOLORS TODOLÍ



i per fer boca ahi van unes paraules de Tonucci ( PAG 72 " ELS CENT LLENGUATGES DELS INFANTS" ROSA SENSAT

...PERÒ, PER QUÈ LA CAPSA?

LA CAPSA S´ASSEMBLA AL FANG I SI EL FANG ÉS AMB DIFERÈNCIA LA JOGUINA MÉS BONICA I MÉS RICA, LA CAPSA, GAIREBÉ LA JOGUINA MÉS BONICA. EL FANG NO ÉS RES I POT ESDEVENIR QUALSEVOL COSA ; LA CAPSA HA ESTAT ALGUNA COSA PERÒ POT ESDEVENIR GAIREBÉ QUALSEVOL COSA. LA CAPSA ÉS CERTAMENT MENYS DÚCTIL QUE EL FANG, I TAMBÉ QUE EL PAPER I EL CARTRÓ QUE LA FORMEN, PERÒ TÉ CARACTERÍSTIQUES NOVES QUE LI OTORGUEN UN VALOR PARTICULAR. LA CAPSA TÉ UNA FORMA PRÒPIA I POT CONVERTIR-SE EN UN CONTENIDOR O EN UN MÒDUL DE CONSTRUCCIÓ. PERÒ LA CAPSA TÉ UNA HISTÒRIA, ERA LA CAPSA D´ALGUNA COSA , CONTENIA ALGUNA COSA I AQUESTA FUNCIÓ S´HA ACABAT; ARA JA NO SERVEIX I L´HAN LLENÇADA. PER TORNAR A UTILITZAR-LA CAL OBLIDAR AQUESTA HISTÒRIA, DESCOBRIR EL QUE ÉS NOU EN EL QUE ÉS VELL, SABER VEURE LA CAPSA D´UNA MANERA NOVA, DISPONIBLE PER NOVES FUNCIONS, PER NOUS SIGNIFICATS...


...EDUCAR EN LA CREATIVITAT, ENTESA COM LA CAPACITAT DE TRENCAR ESQUEMES, DE DESMUNTAR I TORNAR A MUNTAR SIGNIFICATS; EN RESUM, EDUCAR EN LA "REUTILITZACIÓ", LA QUAL COSA, A MÉS CLAR AVANTATGE ECONÒMIC, EN TÉ UN MÉS IMPORTANT PER A NOSALTRES: EL COGNITIU...

...LA CREATIVITAT NO ÉS ( NO ÉS NOMÉS) L´EXPRESSIÓ LLIURE, SINÓ QUE VA UNIDA A LA REFLEXIÓ SOBRE LA REALITAT PER TAL D´ARRENCAR DE LES RÍGIDES LLEIS DE LA FÍSICA NOVES POSSIBILITATS D´INVENCIÓ I EXPRESSIÓ.