divendres, 15 de maig del 2009

AQUAREL.LA I...


Materials
Posar unes gotes d´aquarel.la líquida de diferents colors , barrejar i un cop acabat tancar- la .


Podem afegir sucre, sal, papers de celofana...

Després utilitzem el retroprojector per veure les obres, també les posem a les finestres.

FORMES I COLORS

OMBRES i cossos geomètrics

L´aproximació del xiquet i xiqueta a les formes geomètriques no té sentit si no s´inscriu en un contexte de joc, en la realització d´algún projecte ( construccions, escultures, fer un poble, torres…) o al voltant d´activitats significatives per a ells i elles.
Els infants tenen la necessitat d´iniciar-se en el món geomètric a partir de la vivenciació, de la manipulació d´objectes reals i tridimensionals, buscant les diferents relacions entre ells, creant situacions didàctiques amb sentit ple i amb sentit matemàtic.


“ El xiquet està inmers en una realitat tridimensional i per aquest motiu les seues experiències geomètriques naturals naixen del contacte amb objectes de tres dimensions. Per aquest motiu es convenient escollir entre els objectes els primers models de figures geomètriques per a que els xiquets les observen, manipulen i experimenten amb ells i després amb pasos graduals els conduirem fins a l´observació de les figures planes.” Institut Piemont

Després d´observar les ombres , jugar amb els materials i cossos, ( diferents activitats i tallers) dibuixen i verbalitzen allò que conèixen...( 3 anys)
Comencem amb un tractament intuitiu i exploratori de l´espai i de les formes geomètriques, de forma que els infants experimenten amb diferents materials i verbalitzen les seues experiències. Les activitats són majoritariament lúdiques, basades en el joc exploratori amb els diferents materials.


DIBUIX DEL NATURAL


LES FLORS DE LA CLASSE


Avui han dibuixat les flors de la classe. Ceres blanetes, suport : cartolina taronja. ALGUNES OBRES ( classe de 3 anys)