dijous, 11 de novembre del 2010

TITELLES - CASTAÑES I MANDARINES i ...



QUE PODEM FER AMB LES CASTANYES, MANDARINES I...

Ja veurem el que faran els xiquets i xiquetes.

CASTANYES

4 i 5-11-2.010
Ací a la Safor, no hi ha castanyers, així que tenen que vindre de fora.
Avuí Diego ens ha portat castanyes de "Casas Grandes". Ens explica que ha anat a la muntanya i han agafat castanyes.

Veiem que estan envoltades de punxes, com un erçó, ens explica Diego. després s'obri l'eriçó i cauen a terra d'on s'agafen.
Obrim una i veiem com és per dins. Les tastem.

Podem fer-les al foc, ens diu Diego (estan més bones) i menjar-les.
Així que envie a l'encarregat d'avuí i pregunta a la cuina si podem torrar castanyes.
Verónica, la cuinera diu que demà pel matí les podrem fer.
Eugenia (l'ajudant de la cuinera) diu que ens portarà una paella per fer-les.
Així que ara veurem com es poden pesar les castanyes. I van aprenent pque per mesurar el pes tenim que parlar de grams i kilos.

Diego té que pesar 1/2 Kl. Són moltes castanyes.
L'endemà preparem les castanyes com ens ha dit Eugenia, fent un tall perque no exploten.

Anem a la cuina. Eugenia ens fa les castanyes. Què oloreta més bona!

Després a la classe les mengen.
Un altra activitat de matemàtiques:
Diego té de comptar i repartir les castanyes per les taules. Cinc xiquets per taula, cinc castanyes per safata.

Les pelen i ...a menjar castanyes.
En tornar del pati dibuixen l'activitat i escriuen el nom d'Eugenia
.

MANDARINES

Ja és temporada de mandarines i comencen a arribar a l'aula.
27-10-2.010 (Classe de 4 anys)
Com treballem per projectes ( ara estem amb els avions) tota la qüestió de les fruites i altres coses de la tardor venen de la mà del que van portant els infants a la classe.
Els xiquets i xiquetes poden portar fruites i compartir-les amb els companys. Es deixen al fruiter i poden menjar-les a l'hora d'esmorzar i berenar.
De tant en tant fem activitats com aquesta. Com avuí teniem un taller d'experimentació amb l'aigua, hem aprofitat les mandarines de Maria.
Primer un poc de matemàtica:
Cuantes hi han?
-Moltes.
Les comptem:
- 20.
Hi ha una per cadascú?
-Ho comprovem.
Falten 5.
Jorge diu que demà en portarà més,per tindre mandarines per a tots els xiquets de la classe.
Fem l' experiment de flotació.
Necessitem:
4 pots, aigua i 4 mandarines.
Posar diferents quantitats d'aigua. Marquem el pot.
Maria ompli els pots.
Comprovem si suren o s'esfonsen i com puja el nivell de l'aigua.
Ho dibuixen.
Després alguns infants tenen més gana d'experimentar i afegeixen a l'aigua sal, sucre ...
Comproven si suren més o s' esfonsen totes.
Amb la sal suren i amb el sucre s'esfonsen.
I a l'hora de berenar mengen mandarines.